concert

bonjour .
entry ni aku mau share cerita time 'concert' tu hari , December 6th , 2011 . perhh lama nya sudah kan kan ? sekarang baru mau di share . ni la ni , masalah juga kalau malas , semua di tangguh ow . 

tau ka concert apa ? bukan concert yang menyanyi tu ya . concert electone . ataupun organ , bukan organ badan , organ alat music tu . concert tahun ni digabung dengan competition . tapi nda la perform solo-solo , be-group juga .  aku se-group dengan qeela dan syakir . dan , malam tu HUJAN ! alamakk , cancel rancangan yang sudah satu bulan dirancang . kata qeela , malam tu memang la hujan sebab kami perform lagu Kiss The Rain - Yiruma . tau ka lagu tu ? nda tau ? ni nah ... #pause dulu lagu blog ni . atas tu 


best kan ? kan kan kan ? tengok orang la juga siapa yang perform . sehh . peduli tu videonya banyak bunga matahari , hayati lagu nya brader/sista . tapi kami perform lagu ni , ada mash-up sikit , electone + piano style .  nah ambil mu , rakuss kan sekali dua digabung . aku pakai electone style , qeela pakai piano style , syakir pakai electone style tapi bass . kalau salah tekan key , perhh ketara sangat . masing-masing lain style , tiada backup . sudah tu , time concert nda bole bawa kertas , kena hafal . sudah confirm banyak salah tekan key , main gerodok syak , hafal kunun maka salah juga .

ni lagi ni lagi , part yang dinanti-nantikan . time memperkenalkan diri , aiyooyoo . begegar-gegar tangan pegang microfon . grammar english ku , hantam ! asal faham syak . ni karangan yang aku kena hafal lagi . #karangan ka juga ?

" good evening ladies and gentlemen . my name is melisa , this is qeela , and he is syakir #smbil tunjuk qeela dan syakir . tonite we are going to perform Kiss The Rain by Yiruma , enjoyy ~ "

betul ba juga kan grammar ku ? maybe judge tu pun nda dengar aku cakap . pastu sudah cakap-cakap , terus la pegi ambil tempat masing-masing . first , steady syak , belum lagi aku start , qeela solo-solo dulu , last-last sampai part aku start , begegar satu badan ni . sudah tu ada lagi cina-cina pegi gambar , aiwoo ketara mukaku ketakutan . well , bukannya takut hantu , tapi takut salah tekan key . main punya main , alamakkk tesalah tekan key , tapi nda juga berapa ketara la . habis syak main , bediri terus jalan , telupa pula aku mau bow , qeela dan syakir sempat lagi bow . sampai tempat duduk tanya qeela , rupanya dia pun ada salah tekan key . fuhh , selamat aku . nda la juga aku kering sendiri kan kan kan .

lepas syak kami perform Kiss The Rain , maybe dalam 5 minit begitu , terus reda sudah hujan . eleh , mintapuji juga hujan ni , sudah la kacau steam , bunyi hujan lebih kuat dari suara electone . one more , sepupu ku buat hal la pula time concert tu , actually bukan salah dia , salah camera tapi dia yang disuru gambar , dia la salah . huahua . aku suru dia gambar groupku time perform nanti , maybe telinga nya tesuumbat dengan taik telinga , digambarnya semua group . itu masi oke lagi , tapi yang betul-betul aku nda bole terima dia cakap camera low-batt , jadi nda sempat mau gambar groupku perform . terus hilang perasaan takut , terus tukar perasaan marah . macam aku mau kikir syak kepalanya .

result nya ? nda tau la . aku pun nda tau . sebab hujan la juga ni , di skip result nya supaya cepat habis concert . sekejap syak concert tahun ni , jam 7.30 malam start , jam 8.50 begitu habis sudah . 

so , thats all . nda tau sudah mau taip . 
p/s :  hujan itu rahmat tuhan , hehe
thankyou :)

Thanks for dropping by c:

No comments: